2010-03-24 14:48:36

» Svar

Hej! 
Nu har vi äntilgen suttit tillsammans och knåpat ihop svaren på era frågor!



Till någon med färgningserfarenhet:
Om man har rött hår och bleker det så vet jag att det blir väldigt orange. Men är det möjligt att färga någon slags mörkblond nyans på hår som har blekts till ljusorange?

Svar: Ja. Du behöver en komplementfärg som dämpar det orange. Vi råder dig dock att gå till en frisör och inte utföra behandlingen hemma.

 

Får kompisar och syskon bli stajlade och klippta på skolan första året?

Svar: En gång i slutet av ettan.



Vad är roligast ? svårast ?... är det nåt som är tråkigt?

Svar: Vi är 16 tjejer med 16 olika personligheter, så därför blir det svårt att svara på denna fråga eftersom alla tycker olika.



Kan ni ta kort på varandra typ dagens outfit. ??
NI har snygga kläder och frisyrer. :) :) :)

Svar: Tackar! Den här bloggen är till för att visa vad vi gör åp våra hantverkslektioner, vill ni se outfits kan ni kika in våra personliga bloggar :)

 

har ni inte råd med plasthandskar?

Svar: Nej vi använder oss utav latexhandskar, men de använder vi dock inte till silverschampo!

 

Hejsan! Jag är själv en blivande frisör och ibland tvekar man ju faktiskt på sina kunskaper så jag måste bara fråga. Jag är ganska orolig över att jag tappar mycket hår. Mitt hår har varit med om en hel del, är blond i grund och botten men färgat det mörkt kanske tre ggr nu under loppet av 5 år. Jag vet att det är normalt att tappa ca 30 hårstrån per dag när man är i 20års åldern som jag är, men jag märker aldrig att jag tappar hår under själva dagen utan det märker jag endast när jag duschar, jag vet också att det kan bli lite så att man tappar mer när man stimulerar hårbotten vid schamponering, men bör jag vara orolig? Jag märkte aldrig att jag tappade hår alls när jag var blond, men kan det bero på att jag inte tänkte på det eftersom jag var ljus och hårstråna inte syntes lika mkt?

Svar: Du behöver inte vara orolig, det är normalt att tappa ca 100 hårstrån per dag! Som du sa, när man har mörkt hår lägger man mer märke till om man tappar hårstrån.

 

Är det mycket plugg på frisör linjen? :)

Svar: Det är mycket från person till person. Vissa tycker att det är mycket plugg och andra tycker inte det. Läxorna kommer i omgångar, vissa stunder är det mycket plugg och andra stunder har vi inga läxor alls!



Hej jag undrar om ni kommer lära er att sätta in löshår? och sen undrar jag även vad man ska göra om man har mörkbrunt hår och vill få en ljusbrun färg med slingor?

Svar: Ja, det ligger under den valbara kursen Fördjupad Design. Det finns olika tillvägagångssätt, men ett sätt är att först avfärga håret, sedan färga in det och tillsist bleka slingor. Men enklast är att gå till en frisör. Do not try this att home!

 

kommer ni att uppdatera bloggen under sommaren ?

Svar: Nej eftersom vi inte har några lektioner då. Läs våra personliga bloggar istället då, tills vi kommer tillbaka till hösten!



Hälsningar HV1A!


Anonym :

hej! jag undrar hur det är att gå i en klass med bara tjejer? blir det inte väldigt tjafsigt?

2010-04-17 16:03:00
Anonym :

kan ni ha en till frågestund?!

2010-05-02 17:57:00




Namn:
VIP?
E-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentera:

bloglovin