2010-01-20 16:37:22

» FRÅGA

Jag gick in och kollade på klassbloggen och såg att vi just fått en fråga. Väldigt passande eftersom det var en fråga som jag själv hade innan jag började frisör.
är frisör lika högskoleförberedande som typ samhällslinjen ?
kan man söka in på högskola efter några år utan att läsa upp vissa ämnen ?
Tyvär så är inte frisör lika högskoleförberedande :( I samhälls läser man nästan enbart teoretiska ämnen och genom det hinner man med fler kurser som behövs för vissa högskoleprogram. Men det är även så att i de flesta högskoleutbildningar behöver man inte så många ämnen för att ha behörighet att söka. Vi har vissa i klassen som funderar på att fortsätta studera efter gymnasiet. Så om man vill gå frisör men ändå plugga vidare sen så fungerar det perfekt. Vi har 300 timmar till individuella val där vi får bestämma precis vad vi vill läsa. Så där kan man oftast läsa de ämnen som behövs för högskolan(beroende på vad du vill studera till). Men prata gärna med din studie och yrkesvägledare, dom kan oftast hjälpa en att förstå lite bättre.

/ Johanna O


Evelina Bergquist :

Hej sist jag gjorde en design åt er så la jag in ett högerklicks skyd. så ni kan väl maila nån bild eller så. typ den som är i det här inlägget eller så. börjar på designen så länge 'kram

2010-01-21 18:38:44
Bloggadress: http://ladykora.blogg.se/




Namn:
VIP?
E-mail: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentera:

bloglovin